Saturday, July 30, 2011

With Prayers&Effort,I've Found My Sanctuary&Grateful For Every Single Thing That Happen To Me :)

With Prayers&Effort,I've Found My Sanctuary&Grateful For Every Single Thing That Happen To Me :)

Friday, July 29, 2011

Don't be a bore, check #Shilashower 's diaper cake out. It's a brilliant twist to a baby gift! #MilkADeal

It is the beauty of mother earth. Dip into the sea & be fascinated by #LangkawiCoral . #MilkADeal

Wednesday, July 27, 2011

Learn more about wildlife at #TrueDiscovery ! #MilkADeal

Time to work on a flawless complexion! #milkadeal #evoskin

This is ur secret weapon to a flawless skin (without breaking the bank): #MyBodySecrets at #MilkADeal

Stressing and whining over work? Unwind at the #OrientalSpa . It's only RM57. #MilkADeal

Only RM50 to get your best photograph taken at #CityFish! Don't miss it #MilkADeal

Ramadan month is coming up. Be generous by sending #CreativelyDesigned hampers! #MilkADeal

From facial to body treatments to feet detoxing and even a gym membership for RM49! #DrAzimuth #MilkADeal

From facial to body treatments to feet detoxing and even a gym membership for RM49! #DrAzimuth #MilkADeal

Monday, July 25, 2011

Cure ur aching body with a full #PutraMedic physiotherapy massage at #MilkADeal

It's time for delicious #AyamPenyetRia ! #MilkADeal #ayampenyetria

How is it like to celebrate your Raya with Samsung? Find out more #samsung_raya

Saturday, July 23, 2011

Indulge in a turkey feast! It is meant for all year long! #TurkeyPointCafe #MilkADeal

Check out d before & after shots of people who switch over to contact lens! Really gives thm d #FreedomToLookHot

Escape the rush and engage in plush cool air of #Guilin . It's only RM99 for this deal at #MilkADeal

Squeeze a little zest into ur life by pampering urself with #ZenDeBeaute facial session. #MilkADeal

Pay less & get a perfect beauty treatment for yourself! #ElegantSense #MilkADeal

With so many concerts happening, b sure to know d lyrics! Dwld songs on d go with #HotlinkONEMusic & be a true fan!

Unslightly pores on ur skin? Put on this #Comian chocolaty mask. #MilkADeal

Up for an outdoor photoshoot with an experienced photographer? Check it out #MilkADeal #NauQ

Churp Churp | Social Share » MAD - Capture the best you! (Preview)

Never leave anything till tomorrow which you can do today! Join now #MYEGMakeDPitch

Manicure & pedicure session along with a relaxing massage only at #MilkADeal #KarystalNail

Experience the new BlackBerry #MaxisPlayBook OS which is normally used to powers nuclear plants!

Catch Eason Chan this August! All the way from Hong Kong peeps! #TTEasonChan

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!

Tuesday, July 19, 2011

Cinta Yang Aku Kejar Dunia Dan Akhirat


"Abang nak dengar cerita tak?" Soal Zahra, isteriku yang baru beberapa hari kunikahi. Lembut dan lunak sekali suaranya.
Ketika itu aku sedang menghadam kitab Usul Fiqh tulisan Syekh Prof. Dr. Abd Karim Zaidan. Ulama kelahiran Iraq yang tekun mendidik dan berdakwah di Yaman. Beliau terkenal dengan kealimannya dalam bidang Fiqh dan Usul serta Dakwah.
Sengaja aku meneruskan bacaan. Aku berpura-pura seperti tidak mendengar apa-apa.
"Abang, nak dengar tak cerita saya. Emm...tak pelah." Dia mencebik muka.
Itulah yang aku tunggu. Lantasku tutup kitab fiqh dan aku letakkan di atas meja kecil disisi sofa. Aku bangun melangkah dan mendekati isteriku yang sedang duduk bersimpuh di atas lantai beralaskan permaidani berona coklat. Aku memilih kedudukan betul-betul dihadapannya. Mata kami bercantum empat. Pandangan kami menyatu. Perlahan-lahan ku hulurkan kedua tangan, dan ku pegang pipinya. Lalu ku dekatkan bibir ke wajahnya. Dia menutup mata. Kemudian... tangan nakal ku mencubit lembut hidungnya.
"Haa! haa..!" Aku pantas bangkit dan melarikan diri.
"Abang!" Zahra cukup geram dengan perbuatanku tadi. Dia terus bingkas dan mengejar-ngejar aku dibelakang.
Suasana menjadi riuh dengan suara gelak dan tawa kami. Gelagat kami seakan-anak anak kecil yang sedang bermain kejar-kejaran. Mujurlah kami belum punya cahaya mata. Kalau tidak pasti mereka merasa pelik melihat gelagat kami yang seperti mengalahkan mereka ini. Melihat keadaan isteri yang semakin letih, aku tidak betah untuk terus berlari. Sengaja ku beralah. Pantas sahaja dia menangkap tubuhku, lalu melancarkan serangan. Berkali-kali.
"Sayang! Abang cubit sekali je tadi," ujarku cuba membela diri sambil ketawa.
"Ah. Tak kiralah abang yang mula dulu. Sekarang terimalah balasannya." Zahra sehabis mungkin mengenakanku kembali. Habis tubuhku dicubitnya manja. Dia mengilai riang, kemenangan. Aku tidak bisa berbuat apa-apa lagi, hanya mampu redha dengan kemenangan Zahra. Seraya itu, ku perhatikan tingkahnya. Suaranya. Gelak tawanya. Manja dan menawan hati. Dia benar-benar mampu mengubat hatiku, aku benar-benar gembira dan bersyukur pada Allah kerana dijodohkan dengan wanita semulia dan secantik Zahra. Terima kasih Allah!
Dalam kegembiraan dia mencubitku, dengan pantasku tangkap serangan terakhirnya. Aku pegang kedua tangannya. Zahra terdiam kaku. Aku pandang tepat ke wajahnya. Sedikit titik air terlihat dikelopak matanya. Aku sekat air mata bahagia itu dengan jari jemariku. Perlahan-lahanku kucup ubun-ubunnya, lembut dan kurangkul tubuhnya erat dengan penuh kasih sayang. Kasih sayang yang dibina kerana Allah. Aku bahagia, dan ku pasti dia juga turut merasai kebahagiaan ini. 
"Abang ni, sampai hati kenakan Zahra tau!" Dia pura-pura merajuk dan membulatkan matanya, walaupun begitu tetap terpancar rona-rona keceriaan disebalik rajukan yang dibuat-buat itu.
"Sekali-sekala abang nak bergurau dengan Zahra, seronok juga kan." Selorohku sambil ketawa kecil.
Aku memimpin Zahra dan membawanya ke arah kerusi yang terletak di balkoni. Daripada balkoni itu, kami dapat menikmati angin bayu yang begitu mendamaikan kerana balkoni tersebut benar-benar menghadap pantai. Aku selesa disini bersama isteriku yang tercinta. Kami masing-masing mendiamkan diri, menikmati kedinginan malam dan keindahan bulan di langit. Butir-butir bintang berkelip indah, bukti kekuasaan Yang Maha Esa. Beberapa ketika selepas itu, aku memperbetulkan kedudukan ku diatas kerusi dan merebahkan tubuh ke sandaran kerusi berlapikkan span. Zahra tanpa disuruh, menyandarkan kepalanya ke dadaku. Hati ini terasa sejuk dan tenang sekali. Alangkah indahnya nikmat Tuhan, aku dapat bermesraan dengan wanita yang halal bagiku, sudah tentu ia akan dikira sebagai ibadah. Dalam sepi aku terfikir, inilah hikmah perkahwinan yang seringku baca dalam kitab-kitab dan hadith-hadith Nabi, sesungguhnya Allah telah membuka pintu-pintu kenikmatan yang membuahkan pahala.
Lama membisu dan melayan perasaan, tiba-tiba Zahra mengungkapkan tutur yang membelah kesunyian."Pernah suatu ketika dulu, sebelum Allah menyatukan kita. Waktu itu kita sama-sama menuntut di universiti. Zahra begitu kagum dengan seorang pemuda. Zahra rasa dia adalah lelaki paling mulia di dunia. Dialah pemuda sejati yang menempatkan ibadah dan dakwah di atas segalanya. Sungguh Zahra kagum dengan keperibadiannya. Kebijaksanaannya menyantuni orang-orang sekeliling membuatkan hati-hati yang menjadi dekat dengannya. Bicaranya ibarat zikir-zikir yang sering mengingatkan orang-orang sekeliling akan Allah. Tingkahnya membuatkan orang-orang merasa senang bahkan bisa tersentuh."
Aku cuma mendengar. Membiarkan Zahra meneruskan kalimah-kalimahnya.
"Zahra tidak pernah menyangka Zahra sudah jatuh hati pada pemuda itu. Sungguh Zahra tidak pernah menyangka perasaan itu dan Zahra pernah berkali-kali menafikannya. Namun Zahra tidak kuat menolak cinta yang hadir dalam diri. Zahra tewas dengan perasaan sendiri."
Kemudian Zahra terdiam. Dia memandangku dengan pandangan sayu.
Wajahku seakan berubah. Demi Allah, aku benar-benar cemburu kepada pemuda itu. Masakan dia bisa mencuri hati seorang wanita mulia. Seorang muslimah yang sangat aku sanjungi dan kagumi keperibadiannya. Malah, wanita ini sekarang telah menjadi permaisuri hidupku. Aku ingin sekali bertanya. Pelbagai persoalan muncul di fikiranku namun ku biarkan Zahra dengan bicaranya dan aku akan cuba dengar dengan saksama.
"Namun abang, Zahra masih kuat untuk mendidik nafsu sendiri. Zahra tidak tertewas dengan pujukan syaitan yang berkali-kali mengajak Zahra menerobos ke ruang maksiat. Zahra masih punya sifat malu yang menebal. Mustahil untuk Zahra menanggalkan pakaian mulia itu. Pakaian yang dinamakan malu. Maka dengan perasaan malu yang mendalam itulah Zahra bertahan membuang segala rasa yang mungkin mengganggu hari-hari Zahra. Zahra tidak mahu terjebak ke jurang cinta seusia itu kerana Zahra telah tekadkan dalam diri bahawa hidup saya semata-mata untuk menelaah ilmu dan menjunjung perintah Allah didalam al-Quran. Cinta sebelum bernikah adalah cinta semu yang tidak harus diagung-agungkan. Lalu Zahra pendamkan rasa cinta Zahra pada pemuda itu, kerana Zahra berkeyakinan bahawa jodoh adalah rahsia Allah yang tidak bisa disingkap oleh insan melainkan dengan kudrat-Nya."
Zahra berhenti berbicara seketika. Dia menarik nafas dalam-dalam. Perkara ini seperti terlalu serius dan penting baginya. Aku menjadi risau dan soalan demi soalan kian menjengah ke dalam fikiranku.
"Zahra berusaha mendekatkan diri kepada-Nya. Bulat-bulat Zahra berserah kepada Allah perihal jodoh. Kerana Zahra yakin akan bicara Allah dalam kalam-Nya:"(lazimnya) perempuan-perempuan Yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki Yang jahat, dan lelaki-lelaki Yang jahat untuk perempuan-perempuan Yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan Yang baik untuk lelaki-lelaki Yang baik, dan lelaki-lelaki Yang baik untuk perempuan-perempuan Yang baik. mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) Yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan Yang mulia."
(Surah An-Nuur:26)"
Zahra memandangku lembut. Dia pasti dapat meneka riak air mukaku. Aku cemburu Ya Allah. Mengapa perlu isteriku ini bercerita perihal pemuda lain dihadapanku. Walaupun aku kini pemiliknya yang sah namun aku tidak dapat menghalang jiwaku daripada perasaan cemburu ini. Namun Zahra masih mahu menyambung kisah nya.
"Pemuda yang mulia untuk wanita yang mulia. Jadi, Zahra berdoa tidak henti-henti moga Zahra dipertemukan dengan pemuda itu jika Allah mengkehendaki."
Tanpaku sedari Zahra mencuri pandang kearahku. Dia kini seperti menangkap perasaan di hatiku yang sedari tadi membuak-buak rasa cemburu.
"Abang cemburu?" Soalnya lembut dan manja.
"Love is never without jealousy," jawabku perlahan. Zahra berterusan membisu dan memandangku seakan mengerti masih ada bait-bait kata yang ingin aku ucapkan kepadanya.
"Bertuahnya lelaki tu. Mesti dia seorang yang hebat kan? Yelah, seorang wanita secantik dan semulia Zahra pun memuji dan mencintainya. Siapa lelaki tu sayang? Abang kenal dia?" Aku menyoal Zahra bertubi-tubi namun nadaku masih lembut walaupun hatiku bergetar ingin tahu siapa lelaki yang isteriku cintai ini.
"Abang nak tahu siapa dia?" soalnya semula kepadaku. Eh, bukankah aku yang banyak bertanya soalan kepada dia tapi dia pula yang menyoalku kembali. Aku berasa sedikit geram dalam penantian.
Dia kemudian memegang tanganku dan diciumnya dengan penuh takzim. Lalu dengan sungguh-sungguh dia berkata.
"Abang, you are the man that i loved since the first time i met you in University. Zaid! Masya-Allah, now you've already be my husband, and i will give all my life to you, in the name of Allah."  
Hatiku gerimis. Basah dengan bicaranya yang penuh makna. Aku pandang wajahnya dalam-dalam sembari menikmati keindahan dan kecantikan wajahnya. Hatiku kini tenang. Sungguh benar sabda Nabi Muhammad SAW:
"Sebaik-baik isteri adalah yang jika kamu memandangnya membuatkan hatimu senang, jika kamu perintahkannya dia mentaatiku, dan jika kamu tinggalkannya maka dia akan menjaga untukmu harta dan dirinya."
(Hadis riwayat Ibn Jabir)

"Sayang, wajahmu seindah bidadari di syurga. Abang sangat beruntung dan bangga kerana menikahi seorang isteri solehah seperti sayang" Lirihku lembut.

"Dan abang adalah lelaki terbaik yang pernah Zahra temui. Abang cinta pertama dan terakhir Zahra." Lirihnya kembali.
Perasaan kami, jiwa kami, hati kami, segalanya kini bersatu. Aku mencintai isteriku dan berjanji akan selamanya menjaga amanah Allah ini hingga ke syurga. Akan kami teruskan ibadah yang suci ini dan kami mengharapkan akan dikurniakan anak-anak yang soleh yang akan memakmurkan bumi Allah dengan kebenaran dan rahmat Islam kelak.
"Dan di antara tanda-tanda Yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, Bahawa ia menciptakan untuk kamu (Wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikannya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya Yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang Yang berfikir."
(Surah Ar-Ruum: 21) - sumber http://www.iluvislam.com/keluarga/perkahwinan/3138.html
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Friday, July 15, 2011

Kelas Photography Bergerak Click Pics

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua,
     Ok,kelas Photografi ini dianjurkan oleh Click Pics di mana saya,adik saya dan rakan saya Aril akan mengajar anda semua yang mahu menyertai kelas photography kami.


KAMERA :
 Semua Jenis Kamera ( DSLR,COMPACT KAMERA & etc)

dan apa yang akan diajar adalah :


1. DSLR
 2.  Aperture
3. Shutter(Slow/High)
4. ISO
5. Metering mode
- Spot
      - Center
      - Evaluative
     6. Spot Metering
     7. Focus point
        - Mode
        - Program
        - Aperture
        - Shutter
        - Manual
        - Potraits
        - Landscape
        - Macro
         - Sport
         - Night
     8. W/B
         - Daylight
         - Shade
         - Cloudy
         - Tungsten
         - Fluoresent
   9. Focus(AF/MF)
          - One shot
          - Auto Focus
          - Auto Servo
    10. Shot
           - Single shot
           - Continuous Shot
           - Spot



LOKASI :
Sekitar Kuala Lumpur (Akan dimaklumkan)

TARIKH :
Akan Dimaklumkan.Kalau boleh,diadakan sebelum bulan Ramadhan,Bulan Puasa.

Yuran :
RM 50 
(jika mahu termasuk makan dan minum,harga tambahan dalam RM10-20)

akan diadakan hanya :


- Mempunyai lebih daripada 10 orang pelajar mahu menyertai


Untuk info,sila call Aril  017-3249332.
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Tuesday, July 12, 2011

I Am Feeling The Burning Torment In My Chest As I Collapse To The Ground Asphyxiate In The Ashes Of Lost Souls Which Mine Has Spirited Away.

I Am Feeling The Burning Torment In My Chest As I Collapse To The Ground Asphyxiate In The Ashes Of Lost Souls Which Mine Has Spirited Away.
- TinaSofea(Me)

Mood - Sakit Jantung XD
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Monday, July 11, 2011

Job Available At Assunta Hospital( Sape Takde Keja,Meh Sini Tengok XD )

ASSUNTA HOSPITAL 

ADVERTISEMENT



Applications are invited from serving staff to fill the following post:-

Cook

Minimum of SPM or any equivalent qualification. 
Preferably posses Diploma in Culinary arts.


Minimum Requirements:

• Experience in food service/hospital setting will be added advantage.
• Knowledge of Malays, Indians and Chinese cuisine.
• Ability to read and communicate verbally in Bahasa Malaysia and English.
• Must have high standard of personal hygiene.
• Enthusiastic, self-motivated, flexible and honest.
• Flexible and good team player.
• Willing to learn.
• Excellent health.
• Must follow the health codes pertaining to safety and sanitation of the work area and cooking utensils.

Applications stating full personal particulars with copies of relevant certificates should be submitted by email to khatijah@assunta.com.my .Only short listed candidates will be notified.

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Tuesday, July 5, 2011

Pernahkah Anda Terlalu Mencintai Seseorang?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua,
Monolog jiwa.Pernahkah anda terlalu mencintai seseorang,dan mahupun sentiasa terungkap pada yang tercinta namun terasa seperti tidak diendahkan walaupun bahasa tubuh jelas mengatakan yang dia juga mencintai anda?Kerana kita seorang wanita yang sentiasa mahukan kepastian dalam kata-kata dan sememangnya tidak cukup dengan hanya bahasa tubuh sahaja.Kerana itu kita sentiasa berasa keliru dan ketidakpastian menghantui jiwa.Setiap kata-kata termaktub dalam hati namun sukar dipastikan kebenaran yang sahih.Bagaimana pula perasaan mereka yang telah mengalami perkara sebegini rupa bertahun-tahun lamanya namun masih setia umpama memegang pada harapan yang mungkin tipis direalisasi.Segala dugaan dan cabaran telah di tempuhi namun masih ditinggalkan di suatu ceruk yang hening sepi.Sekali berjumpa terasa indah umpama syurga namun bila tiba hari-hari biasa,umpama tiada apa-apa yang berlaku.Terasa hati digenggam kuat sehingga sekali sekala pernafasan terhenti.Terasa jiwa dirobek dengan rakus.Terasa tidak bermaya umpama tiada langsung harapan untuk hidup.Inilah rasa seorang wanita yang sentiasa setia menanti namun diperkecil-kecilkan kasih sayang yang diberi dan diambil kesempatan setelah sekian lama.Kadang-kadang mahu saja putuskan segalanya namun terkunci segala niat dan pergerakan kerana CINTA :(

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget